19. júna 2021

Kuracie prsia plnené bryndzou s jednoduchou bryndzovou omáčkou

Dnes je strašný hic (cez 30°C) a ja som celé doobedie stála pri sporáku - varila som džem, piekla koláč a ešte bolo treba pripraviť niečo po zub pre rodinku. Ja veľmi neplánujem čo variť, takže som pozrela do chladničky, kde som našla bryndzu, ktorej o pár dní končil termín spotreby a v komore na mňa z bedničky zúfalo pozerali posledné zemiaky z minuloročnej úrody. Ešte som polustrovala chladničku a nakoniec vzniklo toto mimoriadne chutné jedlo - kombinácia zemiaky, bryndza a slanina /sušená šunka ma ešte nikdy nesklamali.


POTREBUJEME (4 porcie)

4 ks kuracie prsia
4 plátky sušená šunka
200 - 250 g bryndza
1-2 PL hustý biely neochutený jogurt (voliteľné)
čerstvá pažítka podľa chuti
soľ
čerstvo mleté korenie
2-3 PL olivový olej
100 - 150 ml sladká smotana alebo smotana na varenie
30-40 g maslo

PRÍPRAVA :

Najskôr som si pripravila bryndzu - ochutila som ju soľou a korením, a pridala som biely neochutený jogurt, pretože bola veľmi hutná a posekanú pažítku.

Kuracie prsia som očistila, nakrojila, pod fóliou naklepala na tenko, jemne osolila, na každý kúsok som položila plátok sušenej šunky, 1/3 bryndze a zavinula som. Rozpálila som panvicu, na rozpálenú som dala olivový olej a závitky som rovnomerne poopekala zo všetkých strán - trvalo to asi 8 - 10 minút. Potom som panvicu vložila do rúry zohriatej na 200 °C a mäso som dopekala ešte asi 7 minút. Ak nemáte panvicu, ktorá môže ísť do rúry je potrebné závitky preložiť do vhodnej nádoby.

Ako prílohu som zvolila zemiaky, ktoré som medzitým ako sa robilo mäso očistila, pokrájala a uvarila do mäkka. Po uvarení som z nich urobila niečo medzi zemiakovou kašou a máganými zemiakmi - pridala som maslo a horúce mlieko, ale menej ako keď robím kašu/pyré. Nakoniec som k nim symbolicky pridala posekanú pažítku.

Mäso som po upečení vybrala z panvice, do výpeku som pridala maslo, nechala som rozpustiť a postupne som za stáleho miešania pridávala smotanu - toľko, aby bola konzistencia tak akurát. Ja som omáčku aj pasírovala - mám radšej jemnejšiu konzistenciu. Nakoniec som omáčku dochutila soľou a korením.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára