7. marca 2020

Avokádovo - špargľová nátierka

Z minulého varenia mi zostali odrezky špargle, tak som sa rozhodla ich použiť do nátierky. Skombinovala som špargľu s chuťovo neutrálnym avokádom. Vznikla z toho chutná nátierka - túto som doplnila pri servírovaní vajíčkom, ktoré sa hodí ako k avokádu tak aj ku špargli. A voňavá zmes korenia (rímska rasca, koriander) ešte doťukla túto zostavu.


Potrebujeme (na cca 4 - 6 porcií) :

1 zrelé avokádo
1/3 zväzku špargle (alebo zvyšky z iného receptu)
citrónová alebo limetková šťava podľa chuti
3-4 strúčiky cesnaku
soľ a korenie podľa chuti
voňavá zmes na posypanie (rímska rasca, koriander , ...)

PRÍPRAVA :

Špargľu umyjeme, pokrájame (drevnaté spodné časti nepoužijeme) a vložíme do osolenej vriacej vody. Varíme 2 minúty, scedíme, prudko schladíme ľadovou vodou a necháme vychladnúť. Po vychladnutí vložíme do sekáčika, pridáme dužinu z avokáda, citrónovú alebo limetovú šťavu, cesnak, soľ, korenie a premixujeme - buď do hladka, alebo tak rustikálne ako som urobila ja. 

Toto je taká zdravšia verzia nátierky, ak chcete krémovejšiu a hutnejšiu nátierku môžete pridať trocha krémového čerstvého syra alebo lyžicu majonézy, alebo iné prísady podľa chuti.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára