5. marca 2020

Jednoduchá pórková / pórkovo - špargľová polievka dvoch chutí

Pórková polievka mi v zbierke zeleninových polievok ešte chýbala, tak som dnes vyskúšala a chutila mi, určite ju budem robiť častejšie, pretože krémové zeleninové polievky sme si obľúbili ako ľahkú večeru.

  
Na 4 porcie potrebujeme :

2 veľké póry (iba biela časť)
2 šalotky alebo 1 cibuľa
2-3 PL olivový olej
3-4 strúčiky cesnak
1 - 1,5 litra vývar (zeleninový alebo hydinový)
3-4 zemiaky
soľ
korenie
ocot (nemusí byť)
zelená špargľa (nemusí byť)


PRÍPRAVA :

Pór umyjeme a pokrájame na menšie kúsky. Šalotku alebo cibuľu a cesnak očistíme a pokrájame nadrobno. Zemiaky očistíme a pokrájame na menšie kúsky. 

Širší hrniec rozohrejeme, pridáme olej a restujeme pór a šalotku (cibuľu) pokiaľ pór trocha nezmäkne. Pridáme zemiaky a cesnak, zalejeme vývarom asi 1,5 cm nad zeleninu, prikryjeme a varíme pokiaľ nie sú zemiaky mäkké. Ja som pridala aj kúsky zelenej špargle, ktoré mi zostali z iného receptu.

Po uvarení rozmixujeme a prepasírujeme. V prípade potreby dochutíme soľou a korením, prevaríme a môžeme podávať. Ja mám rada výraznejšie chute, takže som polievku doladila kvakou octa a posekaným kôprom. Podávala som z chipsom zo sušenej šunky. Lahodná polievočka. 

Verzia "na kyslo" s kôprom a octom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára