15. decembra 2018

Orechové mini tortičky

Tento rok mi v zbierke vianočných koláčikov chýbali nejaké "tmavé" kúsky, tak som vyskúšala tieto maličké orechové tortičky - uvidím ako sa osvedčia, ale kombinácia orechov, čokolády a džemu hádam ani nemôže byť zlá 😋😋😋. Recept pochádza z nejakého časopisu, zmenila som iba plnku - namiesto Nutely som použila kombináciu ovocného džemu a čokolády.




Na cca 12 tortičiek priemeru 3,5 cm potrebujeme :

na korpus :

150 g mleté vlašské orechy
2 PL medu alebo javorového sirupu
3 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
štipka soli

na plnku

trocha roztopenej čokolády a kyslejší džem (malinový, ríbezľový)
alebo Nutela, prípadne krém podľa chuti

na polevu

horká čokoláda
kokosový olej
1-2 PL silnej uvarenej kávy (ak nerobíte pre deti)

PRÍPRAVA :

Na cesto ušľaháme z bielkov a štipky soli tuhý sneh. Žĺtky zmiešame s orechami a medom či javorovým sirupom. Do orechovej zmesi zľahka vmiešame sneh z bielkov. Hmotu vlejeme do menšieho pekáča vystlaného papierom na pečenie a rovnomerne rozotrieme. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 15 minút. Necháme čiastočne vychladnúť a z korpusu odstránime papier na pečenie. Formičkou vykrojíme kolieska a po dve spájame ľubovoľnou plnkou - ja som zvolila kombináciu čokolády a pikantnejšieho džemu, pretože sa mi žiada niečím osviežiť orechovo-čokoládovú kombináciu. Nakoniec polejeme čokoládovou polevou a dozdobíme. Pred podávaním necháme stuhnúť v chlade.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára