3. októbra 2022

Reckylované makrónky s voňou ruží

Po celkom vydarenom prvom pokuse o makrónky z pokazených škrupiniek som sa odhodlala k pokusu č. 2, keďže mi zvýšili ešte nevydarené škrupinky z predchádzajúceho pečenia. Rozmýšľala som akú príchuť zvoliť k ružovým škrupinkám (pokazené škrupinky boli ružové). Nakoniec som zvolila ružovú príchuť, pretože vôňa ružovej vody je neskutočná a k malinovému džemu krásne ladí.
 


A bola to dobrá voľba, tá vôňa je naozaj omamná, len treba ochucovať s mierou, pretože ja mám koncentrovanú ružovú vodu a keď sa jej dá veľa, tak to nerobí dobrotu.
 
POTREBUJEME (na 17 ks kompletných makróniek) :
 
škrupinky :
 
87 g pomleté a preosiate škrupinky makróniek
40 g bielky
35 g krupicový alebo kryštálový cukor
štipka soli 

plnka - ganache :

0,3 dl smotana na šľahanie
100 g biela čokoláda 
pár kvapiek ružovej vody (určenej na potravinárske účely) 

iné :

malinový džem
pár kvapiek ružovej vody (určenej na potravinárske účely)
 
 
PRÍPRAVA :
 
Najskôr som rozmixovala vysušené nevydarené škrupinky - najskôr som rozmixovala mixérom a potom ešte pomlela v staršom mlynčeku na kávu a preosiala - výsledná hmotnosť preosiatej hmoty bola 87 g. 
 
Následne som vyšľahala bielky (stačil mi bielok z jedného veľkého vajíčka) so štipkou soli - keď bol sneh taký polotuhý, na 3x som zašľahala kryštálový cukor a vyšľahala som tuhý sneh. 
 
Do snehu som ručne stierkou na 3x vmiešala preosiatu rozmixovanú zmes z nepodarených škrupiniek. Miešala som dovtedy, pokiaľ sa zmesou nedala urobiť v ceste osmička. Zmes som preložila do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou (priemer otvoru 1 cm) a nastriekala som makrónky na podložku - používam obyčajnú silikónovú podložku z Tescomy. Plechom so niekoľkokrát pobúchala o stôl, aby som sa zbavila vzduchových bubliniek. Takto nastriekané budúce škrupinky som nechala zaschnúť pri izbovej teplote do doby, kedy sa povrch pri dotyku nelepil na prst. Piekla som v rúre zohriatej na 145°C 20 minút (funkcia spodný a vrchný ohrev). Upečené škrupinky som nechala na podložke úplne vychladnúť a až potom som ich opatrne zlúpla.
 
 
Pokiaľ sa škrupinky piekli a chladili, pripravila som plnku. Čokoládu som posekala na malé kúsky a zaliala horúcou smotanou, rozmiešala som do hladka a pridala som pár kvapiek ružovej vody. Zmes som dala do cukrárskeho vrecka, uzatvorila a nechala v chladničke trocha zatuhnúť. 
 
 
Potom som naplnila škrupinky - na jednu škrupinku som naniesla po okraji plnku, do stredu som dala pomocou cukrárskeho vrecka džem, priklopila som druhou škrupinkou, zľahka pritlačila a nechala v chladničke odpočívať a zatuhnúť v uzatvorenej dóze. 
 
Malinový džem som zahriala s troškou vody, pridala som ružovú vodu (nemusí byť) a následne som pomocou cukrárskeho vrecka nastriekala do stredu medzi ganache. 


Najlepšie sú na druhý deň, ale nevydržala som, a po pár hodinách som musela ochutnať. Kyselkavá plnka výborne ladí so sladkými škrupinkami a sladkou ganache. A tá vôňa ...
 

POZNÁMKA :

Z vlastnej skúsenosti som zistila, že tieto recyklované makrónky potrebujú (aspoň na mojej silikónovej podložke a v mojej rúre) kúsok vyššiu teplotu a o pár minút dlhšie pečenie ako keď robím klasické makrónky - zmes je akoby viac vlhká. A neurobí sa mi na nich nožička ako pri originál makrónkach, ale suknička.

Používam túto ružovú vodu (kúpila som cez internet na nejakej cukrárskej stránke v minulosti) :


Je zrejme viac druhov na trhu, tá moja je veľmi koncentrovaná a stačí iba ozaj máličko aby dodala vôňu a chuť. Výborne chutí aj v zmrzline, pridávala som ju aj do orientálnych sušienok, ale pri pečení sa vôňa sčasti stratila, skoro vôbec ju nebolo cítiť - do pečených dezertov treba pridať o trošku viac.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára