30. októbra 2022

Lahodné "dovolenkové" cestoviny

Tento rok po rokoch strávených na Slovensku opäť trocha cestujem. Po Lanzarote to bola tentoraz plavba východným Stredomorím výletnou loďou, ktorú som si vždy chcela vyskúšať. Navštívili sme Čiernu Horu (Kotor), Grécko (Kréta, Santorini) a Taliansko (Bari). Videla som nádherné miesta, užila som si pohľad na nekonečnú morskú hladinu aj riadne húpanie, keď mi nebolo všetko jedno, nádherný západ slnka na šírom mori a ochutnala kopec dobrôt. 
 
A ako inak, priniesla som si aj nejaké tie regionálne dobroty. Z Grécka bylinky, olivový olej a Fetu, z Talianska domáce cestoviny (ktorých názov neviem, pretože ich predávali ženičky priamo na ulici iba tak navážené vo vreckách), sušenú šunku a parmezán. 
 
 
A veruže sa mi tieto dobroty hodili, pretože po návrate bola chladnička takmer prázdna a ohlásil sa hlad. Urobila som naše obľúbené cestoviny, ktoré sú výborné aj v slovenskej verzii, akurát tentoraz s "nádychom Stredomoria". A bola to dobrota. Domáce talianske cestoviny v spojení s vajíčkom, sušenou šunkou a parmezánom boli výborné.

POTREBUJEME (na 2 porcie) :

200 g cestoviny (v suchom stave)
2-3 vajíčka veľkosti S-M
100 g sušenej šunky
parmezán podľa chuti
soľ
čerstvo mleté korenie
čerstvé bylinky
2 l voda

PRÍPRAVA :

Cestoviny dáme variť do osolenej vriacej vody - uvaríme na skus. Ja som varila cca 7-8 minút. Medzitým, ako sa varia cestoviny, som na suchej panvici s nepriľnavým povrchom opiekla na kúsky pokrájanú sušenú šunku, postrúhala som si parmezán a vidličkou prešľahala vajíčka. Opečenú šunku som vybrala z panvice von.

Uvarené a scedené cestoviny som šupla do panvice, na ktorej sa opekala sušená šunka, pridala som vajíčka, premiešala som a nechala minútu vajíčka trocha zatuhnúť. Potom som k cestovinám pridala časť opečenej šunky (asi polovicu) a trocha syra, zľahka som ochutila korením - soľ netreba, sušená šunka aj parmezán dodajú slanosť. Premiešala som a po minúte som servírovala posypané zvyšnou opečenou šunkou, strúhaným parmezánom a čerstvými bylinkami (použila som tymián). Dobrota. 

A pri jedení som spomínala na navštívené miesta. Milujem more a prechádzky úzkymi uličkami v prímorských mestách, z ktorých dýcha história. Vedela by som tam stráviť celé hodiny. Fascinuje ma predaj priamo na ulici, kde predajcovia predávajú lokálne produkty - má to úplne inú atmosféru, ako nakupovanie v obchodoch ... tieto zábery sú z talianskeho Bari.
 



Všetky suroviny sa dajú kúpiť aj u nás, tak ak máte radi cestoviny, vyskúšajte toto jednoduché a chutné jedlo.
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára