17. septembra 2022

Mrkvové muffiny s pomarančovým krémom

Konečne som sa dostala aj k realizácii muffinov z môjho obľúbeného jesenného mrkvového cesta. Po jednoduchom koláči, rezoch a torte došlo aj na muffiny. A opäť ma táto chuťová kombinácia nesklamala - muffiny sú vláčne, krém jemne voňajúci po pomarančoch.


POTREBUJEME (na 15 - 20 kusov, podľa veľkosti) :
 
plech na muffiny
papierové košíčky
hrnček (250 ml)
 
cesto 
 
1/2 hrnčeka polohrubej múky (použila som pšeničnú)
1/2 hrnčeka celozrnnej múky (použila som špaldovú) 
1/2 hrnčeka hnedého cukru
1 ČL prášok do pečiva
1ČL sóda bicarbona
3 PL mleté vlašské orechy
1-2 ČL voňavé korenie (perníkové, škorica - ja som mala zmes Jablkový závin)
2 veľké vajíčka (žĺtky a bielky osobitne)
130 g hustý biely neochutený jogurt
0,5 dl olej (slnečnicový, nie olivový - ja som použila orechový)
3 PL kandizované ovocie (odporúčam pomarančovú kôru)
štipka soli 
2 stredne veľké mrkvy (alebo 1 maxi mrkva)
2 menšie jablká (alebo 1 veľké)
 
krém
 
300 g Mascarpone
3 PL práškový cukor
1 dl sladká smotana 
pomarančová šťava a kôra
pomarančový likér Cointreau (nemusí byť)
pár kvapiek Doterra Wild Orange (určených na potravinárske účely - voliteľné)

iné : čokoláda Margot  


PRÍPRAVA :

Najskôr som si pripravila suroviny - očistila a nastrúhala som najemno mrkvu a nahrubo jablká. Pripravila som si sypké suroviny, z bielkov a štipky soli som vyšľahala sneh.   
 
 
V jednej mise som si zmiešala suché suroviny (obe múky, cukor, orechy, prášok do pečiva, sódu bicarbonu, voňavé korenie). V druhej mise som premiešala žĺtky s olejom a jogurtom. 
 
 
Do tejto zmesi som primiešala suchú zmes, postrúhanú mrkvu a jablká, kandizované ovocie, a nakoniec som vmiešala zľahka sneh z bielkov. Vznikla veľmi nevzhľadná polohustá hmota, ktorú som rozdelila do pekáča na muffiny - do papierových košíčkov, ktorými som jednotlivé muffinové formy vyložila. Hmotu som dávala až takmer po vrch košíčkov, keďže je cesto vďaka mrkve a jablkám ťažšie, nevyrastie tak veľmi ako pri klasickom muffinovom ceste. Piekla som v rúre vyhriatej na 185°C asi 25 minút (skúšala som špáradlom, či sú korpusy dobre upečené). Doba pečenia sa môže líšiť v závislosti od toho, ako tá - ktorá rúra pečie. Upečené muffiny som nechala úplne vychladnúť.
 
 
Na krém som zmixovala Mascarpone, práškový cukor, smotanu a postupne som zašľahala pomarančovú šťavu a kôru, pomarančový likér Cointreau a pár kvapiek Doterra Wild Orange, ktoré neskutočne krásne voňajú. 
 
Krém som dala do cukrárskeho vrecka s ozdobnou špičkou a snažila som sa ho nejako vkusne nastriekať na upečené korpusy. Vrch som posypala postrúhanou Margot čokoládou, ktorá sa k tejto kombinácii veľmi hodí a pokrájanou pomarančovou kandizovanou kôrou.
 

Z časti muffinov som odstránila z praktického hľadiska pred zdobením papierové košíčky - muffiny nie sú také krásne ako v košíčkov, ale kvôli tomu krému by sa v konečnom dôsledku veľmi zle odstraňovali pri konzumácii.
 


 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára