17. septembra 2022

Jesenný šalát s pečenými zemiačikmi, paradajkami a sušenou šunkou

Pri vyberaní zemiakov sme našli aj veľa mini zemiačikov, ktoré sú ako stvorené práve do tohto šalátu, ktorý som nazvala jesenný, práve kvôli tomu, že zemiaky sme vyberali až teraz na jeseň. 
 
 
Šalát som znovu robila po dosť dlhej dobe. Ani vlastne neviem prečo ho nepripravujem častejšie, pretože je to na prípravu jednoduchý a pritom veľmi chutný šalát.
 
POTREBUJEME (množstvo podľa chuti) :
 
malé zemiaky v šupke
sušená šunka alebo mäsitá slanina 
cherry paradajky
sušené paradajky
šalátové listy
strúhaný parmezán
soľ
čerstvo mleté korenie
olivový olej
maslo
 
PRÍPRAVA :
 
Zemiaky umyjeme a uvaríme do mäkka, ale nerozvaríme - potrebujeme, aby zemiačiky držali tvar. Uvarené zemiačiky som prekrojila na polovice a opiekla som ich na masle - najskôr reznou stranou, aby chytila farbu a potom som ich v masle poobracala celé, aby sa obalili.
 
Súbežne so zemiakmi som na druhej panvici na kvapke oleja opiekla aj pokrájanú sušenú šunku (zvyknem ju používať ako zdravšiu a menej tučnú náhradu za slaninu), ku koncu som k nej pridala prehriať pokrájané sušené paradajky (používam dehydrované paradajky bez nálevu) aj cherry paradajky. 
 
Šalátové listy som umyla, osušila a potrhala na menšie kusy. Listy som "nadekorovala" do taniera a postupne som ukladala opečené zemiaky, cherry paradajky aj sušené paradajky. Všetko som pokvapkala panenským olivovým olejom, ochutila zľahka soľou a korením a posypala strúhaným parmezánom.
 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára