18. marca 2022

Fajnová banánová maškrta bez pečenia

Čím so staršia, tým radšej mám rýchle recepty. Samozrejme musia byť chutné. A keď sú ešte aj zdravšie, je to úplne super. A to je aj prípad tohto dezertu. Inšpirácia na mňa náhodou vybehla na nete, ale recept som si upravila podľa seba a svojich chutí.

 

V podstate je to dosť variabilný recept. Variovať môžete zloženie a chuť korpusu, a aj druh polevy či posypu. V originál recepte (link nájdete na konci príspevku) autor použil do korpusu iba ovsené vločky. Ja som časť vločiek  nahradila mandľovou múkou, ale môžete použiť aj kokosovú múčku, alebo iba samotné orechy - v kombinácii s banánom a kakaom (ktoré môžete nahradiť napríklad karobom, alebo ho aj úplne vynechať) to bude chutiť dobre v každej kombinácii.

Ja som pripravovala na skúšku iba mini verziu dezertu z polovičnej dávky surovín (použila som formu s priemerom 10 cm), ale rozpis pridám na pôvodnú veľkosť formy (priemer 16 cm).

POTREBUJEME (na formu s priemerom 16 cm) :

korpus
 
250 g ovsené vločky (vločky a mletých orechov, kokos, ...)
2 väčšie zrelé banány
2 PL kakao alebo karob
1 ČL mletá škorica alebo iné voňavé korenie

náplň :  2 zrelé banány

poleva (klasická čokoládová) : 100 g horká čokoláda + 1 ČL rastlinný olej

poleva (banánová) :

1 veľký zrelý banán
1 PL kakao alebo karob
1-2 ČL med (tekutý)

zdobenie : orechy, kokos, lyofilizované ovocie, čerstvé ovocie, ...

PRÍPRAVA :

Ovsené vločky si za občasného miešania nasucho opečieme a necháme vychladnúť. Banány určené na korpus popučíme vidličkou alebo rozmixujeme, pridáme kakao alebo karob, voňavé korenie (ja používam zmes Jablkový závin), opečené a vychladnuté vločky, alebo zmes vločiek a mletých orechov, či kokosovej múčky - podľa chuti. V zásvislosti od použitých ingrediencií aj veľkosti banánov sa môže množstvo vločiek či orechov mierne líšiť. Ja som použila 2/3 vločiek a 1/3 mandľovej múky. Zmes dobre premiešame, stačí vidličkou alebo lyžicou. Mala by vám vzniknúť hustá kaša. 


 
Zmes rozdelíme na dve polovice. Jednu polovicu pomocou lyžice natlačíme do formy a urovnáme. Na túto vrstvu poukladáme na kolieska pokrájané banány. Nekrájajte banán na úplne tenké kolieska, ale nech sú hrubé aspoň 3-4 mm, aby ich bolo v dezerte cítiť. Na banány lyžicou rozdelíme, urovnáme a zľahka utlačíme druhú časť zmesi na korpus. Koláčik dáme aspoň na hodinu schladiť a stuhnúť do chladničky.

Pokiaľ dezert chladne a tuhne pripravíme si polevu. Môžete použiť klasickú čokoládovú polevu, čokoládovú ganache alebo ako aj polevu z banánu, kakaa a medu, ktorá je chuťovo výborná, nepôsobí tak sladko ako čokoládová a dodá dezertu trocha sviežosti.

 

Na polevu popučíme alebo rozmixujeme banán a zmiešame s kakaom alebo karobom a medom (med musí byť tekutý). Ja som banán popučila iba vidličkou, takže poleva má taký rustikálnejší (hrubší) vzhľad, ak banán rozmixujete, bude poleva hladšia. Medu pridáme toľko, aby sme dosiahli požadovanú hustotu resp. tekutosť polevy. Táto poleva nestuhne ako čokoládová, bude vždy polotekutá, tak aby vás to neprekvapilo. 

 

Nakoniec ozdobíme - napríklad mletými alebo sekanými orechmi, mrazom sušeným ovocím, čerstvým ovocím - čím chcete. Ja som použila sekané natur pistácie, lyofilizované jahody a maliny a jednu čerstvú jahodu. Cez noc som nechala dezert zatuhnúť v chladničke. Dezert je potrebné skladovať v chladničke.

 

Takto vyzeral originál - recept s videom nájdete TU.


 Tak smelo do pečenia a zdravého maškrtenia 😋.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára