23. júna 2019

Cuketové rolky plnené syrom a hydinovým mäsom

Je leto a teploty stúpajú k takým číslam, ktoré nie sú pre našu zemepisnú polohu obvyklé. Ťažké jedlá nie sú žiadúce nielen s ohľadom na teploty, ale aj s ohľadom na skutočnosť, že v lete oblečenie nezakryje toľko faldíkov ako v zime. 

Takže na rad prišla "plavková diéta" 😂😂😂 aj keď pre mňa budú čochvíľa vhodné iba plavky typu burkiny (kto nevie čo to je - tak to sú plavky moslimských žien, ktoré zahaľujú úplne celé telo), pretože skoro všetky kilečká, ktoré sa mi pred dvomi rokmi podarilo zhodiť sú späť 😕. 



Inšpiráciu som našla v časopise Kulinárium - ale už v minulosti som robili plnené rolky z baklažánu aj z cukety, takže som len obmenila suroviny - recept som doplnila podľa seba, pretože chuť by bola pre mňa málo výrazná - a nakoniec z toho bola veľká dobrota - určite budem robiť častejšie.

Na dve porcie potrebujeme :

1 väčšiu šalotku alebo stredne veľkú červenú cibuľu
1-2 strúčiky cesnaku
120 g kuracie alebo morčacie prsia
200 - 250 ml paradajkové pyré
1 PL kečup
čerstvé bylinky (oregano, tymian, rozmarín - podľa chuti)
2 PL olivový olej
2 PL Lučina alebo iný čerstvý syr
50 g tvrdý syr (ja som použila Cheddar)
soľ a čerstvo mleté čierne korenie podľa chuti
1/2 väčšej cukety
vodu
cca 10-15 ks cherry paradajok

Šalotku a cesnak pokrájame nadrobno, kuracie mäso zomelieme alebo pokrájame na mini kúsočky. Na panvici zohrejeme olej, postupne orestujeme cibuľu a cesnak, pridáme mäso a opekáme asi 6-7 minút. Ochutíme soľou a korením, pridáme polovicu paradajkového pyré, asi pol deci vody, bylinky (ja som dala tymián a oregano) a opekáme 12-15 minút, pred koncom pridáme kečup.

Pokiaľ sa robí mäso, cukety pokrájame na tenké plátky (ak nie sú príliš ohybné, blanšírujeme ich minútku vo vriacej vode a hneď schladíme a osušíme). Každý plátok potrieme trochou čerstvého syra, pridáme trocha mäsovej zmesi, posypeme troškou strúhaného syra a zrolujeme. Aby rolky držali pomôžeme si špáradlom. 

Na pekáč dáme papier na pečenie, rolky ukladáme tesne vedľa seba - vrch môžeme posypať strúhaným syrom. Okolo roliek rozdelíme zvyšné paradajkové pyré, pokrájané cherry paradajky a posypeme bylinkami. Pečieme v rúre zohriatej na 190°C asi 20 minút. Pred podávaním nezabudnite vybrať špáradlá. Ako prílohu by som odporučila chrumkavú bagetku alebo čerstvý chlebík, ale v pohode sa dá zjesť samotné. Veľká dobrota. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára