21. júna 2023

Fantastický jahodovo - malinový sirup bez varenia

Ja a sirupy nie sme veľmi kamaráti - od detstva som sirup vlastne ani nepoužívala. Tento sirup vznikol vlastne iba náhodou, keď som potrebovala spotrebovať úrodu jahôd. V minulosti som robila iba čisto jahodový, ktorý bol tiež výborný, ale pre mňa príliš sladký. Tento rok som sa rozhodla pridať maliny, pretože kombináciu jahôd a malín mám veľmi rada, maliny ozvláštnia chuť aj vôňu sirupu. 
 
 
Sirup je výborný samotný s vodou či minerálkou, alebo ako letná limonáda v kombinácii s bazovým sirupom, s ružovým tonicom, minerálkou, mrazenými malinami, plátkom pomaranča, citróna a čerstvou medovkou. 
 

 
POTREBUJEME :
 
750 g čerstvé jahody
750 g maliny (čerstvé alebo mrazené) 
1,50 litra prevarená a vychladená voda
1,50 kg kryštálový cukor
60 g kyselina citrónová
 

PRÍPRAVA :
 
Ovocie umyjeme, väčšie kusy jahôd prekrojíme. Ovocie dáme do väčšieho hrnca, zalejeme studenou vodou, pridáme kyselinu citrónovú, premiešame, prikryjeme a necháme v chladničke do druhého dňa stáť - občas premiešame.
 

 
 
Na druhý deň zmes zľahka premixujeme ponorným mixérom, precedíme (ovocie nevyhadzujeme), do šťavy pridáme cukor a miešame pokiaľ sa cukor nerozpustí. Prípadnú penu odoberieme.
 

Sirup plníme do sterilizovaných fliaš (fľaše a vrchnáky vypláchnem vriacou vodou). Uzatvoríme. Skladujeme v chladničke. V chladničke v pohode vydrží aj rok, ale čudovala by som sa, pretože je naozaj výborný.
 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára